SUSAH SENANG SAMA SAMA

Friday 24 February 2012

MANUSIA DAN EGO

assalamualaikum . terima kasih sudi baca nukilan yang sesimple ni . hari ni tetiba ja nak cerita pasal MANUSIA dan EGO . memang hakikat manusia xbole kawal egonya lagi sekiranya marah atau bergaduh dengan orang yang tersayang . ada baik nya ego dalam hidup manusia , sebabnya manusia akan belajar mengalah untuk orang yang tersayang . buruknya pulak , ego ni boleh menjadi punca kemarahan orang lain dan bole akibatkan perpisahan dalam hubungan . di sini , saya ingin berkongsi cerita hidup saya sepanjang 19tahun ini . ego yang tinggi seperti klcc , xdapat apa pun . mengalah tu banyak kebaikan dia . jangan lah kita terlalu keras hati . biar hati ini belajar menerima hakikat . benar saya cakapkan , seandainya kita bergaduh dengan orang yang kita sayang , percayalah buanglah ego tu . xdapat apa pun sayang sayang sekalian . ia amat merugikan diri sendiri . saya belajar untuk buang ego saya . saya belajar menerima kenyataan . dulu , saya terlalu pentingkan hati saya . tapi , setelah datang kehadiran seseorang dalam hidup saya , dia telah mengajar saya untuk buang ego saya . saya bangga mempunyai dia dalam hidup saya . TERIMA KASIH awak . saya lagi berbangga kerana hari ini juga saya telah menyedari kesalahan saya kepada awak . saya minta maaf awak . ego dan manusia tak dapat dinafikan lagi . saya menyedari akan kesalahan saya . sungguh saya tak bole untuk buang ego saya . punca ego dalam kehidupan manusia adalah kerana TIDAK MAHU KALAH . ya , itulah saya pada waktu dahulu . tapi . kini dunia baru saya telah megubah saya menjadi seseorang yang lain .